Humus en sevdiğim mezelerden birisi. Ama bazı kişiler de, sırf ana maddesi nohut olduğu için tadına bile bakmak istemiyor. Ben de çocukke...

Tahinsiz Humus


Humus en sevdiğim mezelerden birisi. Ama bazı kişiler de, sırf ana maddesi nohut olduğu için tadına bile bakmak istemiyor. Ben de çocukken nohuttan pek hoşlanmazdım. Pilavın, şehriyeli tavuk suyu çorbanın içindeki nohutları ayırırdım. Büyüdükçe nohudu sevdim, muhtemelen leblebi sayesinde gelişti bu sevgi. Dolayısıyla, humusu keşfettiğimde, hiç yadırgamadım en baştan severek yedim.
Bazı kişiler de tahinden pek haz etmiyor sanırım. Tadı acı geliyor belki.
İşte size alternatif bir humus tarifi. Tahinsiz. Kıvırcık lahanalı ve parmesanlı humus. Tahin yok, o zaman bu nasıl humus böyle diyebilirsiniz. Ama bana güzel göründü. Başka bir nohut mezesi diyelim.
Yapım süresi: 10 dk.
Seviye: Basit

Malzeme
1 diş sarımsak
60 gr vejetaryen Parmesan (veya benzeri) peynir, rendelenmiş
1 avuç kale (kıvırcık lahana)
400 gr nohut, konserve kullanabilirsiniz veya akşamdan ıslatıp ertesi gün haşlayarak kullanabilirsiniz (bu yöntemi seçerseniz 240 gr kuru nohut kullanın)
1 tatlı kaşığı limon suyu, taze sıkılmış
100 ml extra virgin zeytinyağı
Damak tadınıza uygun miktarda deniz tuzu ve taze çekilmiş karabiber
Yapılışı
Tüm malzemeyi mutfak robotundan geçirin veya blendırla çekin. Beğeninize göre, tamamen pürüzsüz bir kıvam da olabilir, biraz taneli de. Daha sonra isterseniz, damak tadınıza göre biraz daha zeytinyağı ilave ederek inceltebilirsiniz.
Hepsi bu, afiyet olsun,

0 yorum: